1. Niniejszy Regulamin określa warunki i zasady świadczenia usług kurierskich w pośrednictwie przewozu przesyłek w obrocie krajowym i międzynarodowym przez Grupę Paczki4you.
2. Grupa Paczki4you świadczy usługi na rzecz osób fizycznych, prawnych, jak i jednostek organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej.
3. Złożenie zlecenia oraz przekazanie przesyłki do transportu wiąże się z akceptacją niniejszego regulaminu i dostosowaniu się do jego wytycznych przez Zleceniodawcę o czym świadczy własnoręczny podpis Klienta lub w przypadku zleceń internetowych akceptacja regulaminu.
§ 2. Terminy i definicje
1. Grupa Paczki4you, www.paczki4you.pl - P.H.U. VESPAVITA Justyna Wiśniewska ul.Witosa 50, 66-400 Gorzów Wlkp. NIP 5992773095 REGON 08115345, oraz BELEZA Paweł Jóźwiak ul. Myśliborska 19, 66-400 Gorzów Wlkp. NIP 5992558528 REGON 81209398
2. Dzień roboczy – dzień od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
3. List Przewozowy, etykieta, naklejka nadawcza – dokument przewozowy, wystawiany na formularzu przewoźnika, zawierający informacje niezbędne do prawidłowego wykonania przewozu wchodzącego w zakres usług transportowych.
4. Nadawca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka nie posiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, wydająca przesyłkę
5. Odbiorca - osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka nie posiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, odbierająca przesyłkę
6. Klient, zleceniodawca – odpowiednio: Nadawca, Odbiorca lub inna osoba zlecająca Usługę
7. Przesyłka – rzeczy przyjęte do wykonania usługi transportu od nadawcy do odbiorcy na podstawie listu przewozowego, etykiety, naklejki nadawczej.
8. Usługi dodatkowe – czynności związane z usługą przyjętą do wykonania na zlecenie Zleceniodawcy, za którą Grupa Paczki4you pobiera dodatkową opłatę w wysokości określonej w cenniku.
9. Zlecenie – zlecenie wykonania usług transportu, złożone zgodnie z regulaminem, zawierające informacje niezbędne do prawidłowego wykonania usługi, tj. dokładne dane adresowe Nadawcy, dokładne dane adresowe Odbiorcy, określenie rzeczy, masy, liczby sztuk opakowań zbiorczych, wymiarów, sposobu opakowania i oznaczenia, inne wskazówki dotyczące postępowania z Przesyłką. Dokładne dane adresowe zawierać muszą: nazwę, adres z oznaczeniem ulicy, kodu pocztowego i miejscowości, dane osoby kontaktowej wraz z prawidłowym numerem telefonu.
10. Przewoźnik, Podwykonawca - przedsiębiorca stale i zawodowo trudniący się przewozem rzeczy w transporcie krajowym i międzynarodowym, który zawarł umowę, na podstawie której świadczy Usługę Przewozu zlecaną przez Grupę Paczki4you na rzecz Odbiorcy na zamówienie Nadawcy.
11. Pobranie, COD - usługa polegająca na pobraniu opłaty za towar w obrocie krajowym poprzez zlecenie jednej kwoty pobrania dla jednej Przesyłki.
12. Cennik – oferta, która określa wagę i gabaryty przesyłek wraz z podziałem na kategorie cenowe usług Grupy Paczki4you oraz terminy, w jakich mogą one zostać zrealizowane.
13. Zdarzenia losowe – okoliczności, których Przewoźnik nie mógł uniknąć i których następstwom nie mógł zapobiec.
14. Broker kurierski – działalność polegająca na odpłatnym świadczeniu usług pośredniczenia w transporcie przesyłek pomiędzy Zleceniodawcą, a Przewoźnikiem.
§ 3. Warunki świadczenia usług
1. Grupa Paczki4you jest brokerem kurierskim której działalność polega na odpłatnym pośredniczeniu w usługach kurierskich. W związku z tym zastrzega sobie prawo do powierzenia wykonania poszczególnych czynności transportowych wybranym przez siebie przedsiębiorcą stale i zawodowo trudniącym się przewozem lub spedycją rzeczy w transporcie krajowym i międzynarodowym. Uzależnione jest to od wagi, gabarytów i miejsca doręczenia przesyłki. Ponadto Grupa Paczki4you nie ponosi odpowiedzialności za wszelkiego rodzaju opóźnienia, szkody, utratę bądź ubytek zawartości przedmiotów powstałe w czasie transportu przesyłek przez Przewoźnika oraz wynikające ze zdarzeń losowych.
2. Grupa Paczki4you zastrzega iż nie przyjmuje do transportu na odpowiedzialność swoją oraz Przewoźnika następujących przedmiotów:
- towary wymagające zachowania szczególnych warunków przy ich przemieszczaniu lub składowaniu (np. przewożenia w określonej pozycji np. poziomo, szkło, ceramika, elektronika, lustra, instrumenty muzyczne, inne towary delikatne)
- pieniądze oraz wszelkiego rodzaju dokumenty płatnicze (karty, bony…), wyroby jubilerskie (w tym kamienie szlachetne), dzieła sztuki lub wyroby o wartości artystycznej, antyki, jak i inne rzeczy, których wartość wynika z ich wieku czy rzadkości, przedmioty numizmatyczne lub zbiory filatelistyczne, znaki legitymacyjne, w tym bilety, dowody rejestracyjne – itp. rzeczy , dokumenty wartościowe
- papierosy, tytoń, alkohol czy też wszelkiego rodzaju wyroby domowe na bazie alkoholu, narkotyki, środki odurzające, środki psychotropowe, leki
- towary łatwo psujące się, żywność, artykuły spożywcze, środki chemiczne
- materiały łatwopalne lub wybuchowe, substancje żrące oraz inne towary wymienione w Konwencji ADR, broń lub amunicję
- żywe zwierzęta, rośliny
- zwłoki, szczątki zwłok ludzkich czy zwierzęcych bądź ich organy
- rzeczy które wymagają kontrolowania
- oleje, smary, substancje płynne
- rzeczy lub paczki, których wysyłanie jest zakazane na podstawie jakichkolwiek obowiązujących sankcji prawnych.
- części samochodowe
- wszelkiego rodzaju części mechaniczne
- wszelkiego rodzaju towary w szklanych, ceramicznych lub kruchych opakowaniach
3. Skorzystanie z usługi oferowanej przez Grupę Paczki4you oznacza, że Klient zapoznał się i zaakceptował Regulamin Przewoźnika, zawierający szczegółowe warunki wykonania usługi transportu. Każda przesyłka jest ubezpieczona w trakcie przewozu na warunkach określonych w regulaminach Przewoźników. Obowiązujące regulaminy dostępne są na stronach internetowych Przewoźników:
4. Klient odpowiada za przekazanie prawidłowych danych które zostaną umieszczone na liście przewozowym. Jako potwierdzenie powyższego Zleceniobiorca otrzymuje kopię listu przewozowego. Grupa Paczki4you nie jest odpowiedzialna za następstwa błędów i nieporozumień wynikłych w związku z otrzymaniem nieprawidłowych danych od Klienta. Zleceniodawca zwalnia z odpowiedzialności Grupę Paczki4you za ewentualne niedoręczenie lub opóźnienie w doręczeniu przesyłki, a także za ewentualną szkodę wynikłą z opóźnienia w doręczeniu takiej przesyłki w wyniku błędów nadawczych. Obowiązkiem Klienta jest sprawdzenie poprawności danych znajdujących się na etykiecie adresowej i zgłoszenia ewentualnych nieprawidłowości w chwili nadania paczki.
5. Przewoźnik ma prawo do zmagazynowania przesyłki, gdy dane na Liście Przewozowym są błędne za co naliczana jest opłata w wysokości 6,- brutto do momentu nieudanej drugiej próby doręczenia Paczki za każdy dzień kalendarzowy liczony od daty wystąpienia przeszkody w doręczeniu, spowodowanej przyczynami nieleżącymi po stronie Grupy Paczki4you.
6. W przypadku gdy Klient zleca odbiór przesyłki z innego adresu niż adres punktów oddziałów stacjonarnych Grupy jest zobowiązany do podania rzeczywistej wagi, wymiarów oraz kształtu przesyłki drogą elektroniczną bądź pisemną. W przeciwnym razie Przewoźnik ma prawo naliczyć dopłatę za podanie niezgodnych wymiarów, nieregularności kształtów przesyłki, wagi z rzeczywistymi. Wówczas to Zleceniodawca ponosi pełną odpowiedzialność za uregulowanie powyższych należności.
7. Grupa Paczki4you może przyjąć do przemieszczenia i doręczenia Przesyłkę niespełniającą warunków tylko, jeżeli tak opakowana Przesyłka nie stanowi zagrożenia dla innych Przesyłek, osób lub mienia. W takim przypadku Klient przejmuje na siebie odpowiedzialność za szkodę mogącą z tego powodu wyniknąć, a także za ewentualne uszkodzenie lub ubytek zawartości Przesyłki w czasie jej przemieszczania oraz za opóźnienie w jej dostarczeniu spowodowane potrzebą ewentualnego zabezpieczenia Przesyłki, które dokonywane będzie na koszt Klienta.
§ 4. Usługi dodatkowe
Pobranie /Cash Service / COD - polega na pobraniu opłaty za towar wyłącznie w obrocie krajowym. Klient korzystający z usługi ma obowiązek podania poprawnej kwoty roszczenia od odbiorcy. Grupa Paczki4you nie odpowiada za błędy w COD wynikające z niepoprawnego złożenia przez Klienta zlecenia. Zwrot pobrania dokonywany jest na konto bankowe wskazane przez Zleceniodawcę podczas składania zamówienia transportowego. Klient ma prawo do wyboru opcji dodatkowej:
- zwrot pobrania standard – realizowany jest do 7 dni roboczych licząc po dacie doręczenia przesyłki, opłata zgodnie z cennikiem „przesyłek standard z pobraniem”
- zwrot pobrania Express – realizowany jest do 24h licząc po dacie doręczenia przesyłki, obciążony jest dodatkową opłatą zgodną z cennikiem Grupy Paczki4you
10.00 Service – usługa doręczenia do godziny 10-tej – wykonywana w obrocie krajowym na wskazanym poprzez kody pocztowe, obszarze Polski, polegająca na doręczeniu Przesyłki do Odbiorcy do godz. 10.00 następnego dnia roboczego po dniu jej odebrania, obciążona dodatkową opłatą zgodną z cennikiem Grupy Paczki4you
12.00 Service – usługa doręczenia do godziny 12-tej – wykonywana w obrocie krajowym na wskazanym poprzez kody pocztowe, obszarze Polski, polegająca na doręczeniu Przesyłki do Odbiorcy do godz. 10.00 następnego dnia roboczego po dniu jej odebrania, obciążona dodatkową opłatą zgodną z cennikiem Grupy Paczki4you
Zlecenie odbioru - usługa doręczenia między osobami trzecimi – świadczona w obrocie krajowym oraz międzynarodowym, polegająca na przyjęciu Przesyłki od innej osoby niż osoba zlecająca Usługę i doręczeniu jej do wskazanego odbiorcy, obciążona dodatkową opłatą zgodną z cennikiem Grupy Paczki4you
SaturdayService – usługa doręczenia w sobotę - wykonywana w obrocie krajowym na wskazanym poprzez kody pocztowe, obszarze Polski, polegająca na doręczeniu Przesyłki do Odbiorcy w sobotę, obciążona dodatkową opłatą zgodną z cennikiem Grupy Paczki4you
Sprawdzenie zawartości –usługa sprawdzenia zgodności zawartości przesyłki z zamówieniem, realizowana na zasadach wyłącznie jednego Przewoźnika – tj. Pocztex, obciążona dodatkową opłatą zgodną z cennikiem Grupy Paczki4you
Dyspozycje – usługa wydania dyspozycji odnośnie przesyłki znajdującej się w oddziale doręczającym za co pobierana jest opłata zgodnie z cennikiem – dotyczy to w szczególności: zmiany adresu doręczenia, zmiana kwoty pobrania, wydania trzeciej (lub więcej) próby doręczenia paczki.
Pakowanie – usługa pakowania przesyłek do transportu w oddziałach stacjonarnych Grupy Paczki4you, nie podlega ubezpieczeniu. Obciążona dodatkową opłatą wycenianą indywidualnie na podstawie zawartości, wielkości, wagi, ilości przedmiotów.
§ 5. Realizacja Usług
Grupa Paczki4you świadczy swoje usługi za pośrednictwem strony internetowej www.paczki4you.pl oraz bezpośrednio w swoich oddziałach stacjonarnych mieszczących się przy ul. Witosa 50, a także ul. Myśliborskiej 19 w Gorzowie Wlkp.
Zlecenia realizowane za pośrednictwem serwisu internetowego:
Przekazywane są na podstawie formularza elektronicznego. Zleceniodawca ma obowiązek przekazania poprawnych oraz zgodnych ze stanem rzeczywistym informacji na temat przekazywanej do nadania przesyłki (w szczególności wagi, wymiarów, zawartości, wartości i kształtu przedmiotu) oraz pełnych danych adresowych (imię, nazwisko, nazwa firmy, dokładny adres, poprawny numer telefonu) zarówno Odbiorcy jak i Nadawcy.
W przypadku niejasności Grupa Paczki4you zastrzega sobie prawo do kontaktu drogą e-mail ze Zleceniodawcą w celu dokonania korekty zamówienia. Grupa Paczki4you nie ponosi odpowiedzialności wobec Klientów za opóźnienia w realizacji związane z błędnym złożeniem przez niego zlecenia transportowego, a także braku kontaktu ze Zleceniodawcą.
Czas realizacji odbioru uzależniony jest od chwili wpłynięcia poprawnie złożonego zlecenia oraz gabarytów przekazywanej przesyłki i tak ustala się:
- dla paczek standardowych krajowych oraz międzynarodowych – realizacja następuje po opłaceniu transportu w kolejnym dniu roboczym przy założeniu, że zlecenie wpłynęło nie później niż do godziny 17:30 bieżącego dnia; w innym przypadku realizacja wydłuża się o kolejny dzień roboczy.
- dla paczek niestandardowych, gabarytowych, paletowych - realizacja następuje po opłaceniu transportu w ciągu kolejnych 2 dni roboczych przy założeniu, że zlecenie wpłynęło nie później niż do godziny 17:30 bieżącego dnia; w innym przypadku realizacja wydłuża się o kolejny dzień roboczy
Obowiązkiem Klienta jest zabezpieczenie przesyłki w taki sposób aby zmniejszyć ryzyko wystąpienia szkody, utraty lub ubytku przesyłki w trakcie transportu. Grupa Paczki4you zastrzega sobie prawo do przesunięcia terminu realizacji bądź anulowania zlecenia w momencie, gdy przesyłka nie jest przygotowana do transportu lub Przewoźnik odmawia przyjęcia przesyłki ze względu na rażące naruszenie regulaminu (dotyczy m.in. przesyłek wykluczonych z transportu ). Opakowanie powinno być odpowiednio zamknięte i zabezpieczone w sposób uniemożliwiający dostęp do zawartości Paczki bez pozostawienia widocznych śladów, a także posiadać odpowiednie zabezpieczenie wewnętrzne uniemożliwiające przesuwanie się zawartości.
Za wszelkie niezgodności w zamówieniu odpowiada Zleceniodawca. W związku z tym wynikłe z tego tytułu opłaty naliczane przez Przewoźnika obciążają wyłącznie Klienta zlecającego dany transport.
Grupa Paczki4you zastrzega sobie prawo do zmiany ceny usługi, jeśli z przyczyn technicznych serwis dokona niepoprawnego przeliczenia transportu.
Klient ma prawo anulować zamówienie bez ponoszenia opłaty do momentu w którym nie otrzyma elektronicznego potwierdzenia przyjęcia zamówienia z numerem listu przewozowego. Jeśli zlecenie zostanie przyjęte przez Przewoźnika anulowanie obciążone jest opłatą za tak zwany „pusty podjazd” naliczane według cennika Grupy Paczki4you.
Zlecenie zostaje przyjęte w chwili dopełnienia wszystkich czynności z tym związanych (o których mowa w powyższym punkcie). Jako potwierdzenie Klient otrzymuje drogą e-mail informację wraz z numerem Listu Przewozowego, wyborze Przewoźnika i możliwościach śledzenia przesyłki na jego stronie internetowej. Klient zobowiązany jest do monitorowania losów przesyłki we własnym zakresie.
Zapłata za usługi dokonywana jest „z góry” za pośrednictwem bezpiecznej platformy płatności internetowych Przelewy24, której operatorem jest PayPro S.A. ul. Kanclerska 15, 60-327 Poznań, NIP 779-236-98-87, REGON 301345068,
Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydz. Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
Nr KRS 0000347935, wysokość kapitału zakładowego: 5 476 300,00 zł, opłacony w całości.
Szczegółowy mechanizm dokonywania płatności oraz sposób składania reklamacji określa regulamin operatora PayPro S.A.
dostępny na stronie internetowej: www.przelewy24.pl
Zlecenia przekazywane bezpośrednio w oddziałach stacjonarnych Grupy Paczki4you:
Grupa Paczki4you nie jest odpowiedzialna za skutek błędów i nieporozumień wynikłych w związku z otrzymaniem Zlecenia ustnie.
Zlecenia transportowe realizowane są w dni robocze od poniedziałku do piątku, w godzinach od 10:00 do 18:00 przy czym Grupa Paczki4you zastrzega sobie prawo do wydania przesyłek Przewoźnikowi w godzinach poprzedzających zamknięcie oddziału.
Jako potwierdzenie przyjęcia zamówienia Klient otrzymuje kopię Listu Przewozowego. Zleceniodawca informowany jest także o wyborze Przewoźnika i możliwościach śledzenia przesyłki na jego stronie internetowej. Klient zobowiązany jest do monitorowania losów przesyłki we własnym zakresie.
Zleceniodawca dostarczając przesyłkę w pełni zapakowaną oświadcza, iż spełnia ona wszelkie warunki dla bezpiecznego transportu i bierze na siebie ewentualną odpowiedzialność za szkodę powstałą w wyniku umyślnego bądź nieumyślnego działania osób trzecich. W tym także za szkody powstałe na innych przesyłkach w związku z nieprawidłowym opakowaniem przesyłki zawierającej np. oleje, płyny, kwasy, przedmioty o ostrych krawędziach. Zwalnia tym samym Grupę Paczki4you do odpowiedzialności za powyższe.
Grupa Paczki4you nie świadczy usług przewozu przesyłek. Za dostarczenie przesyłek odpowiada Przewoźnik, któremu powierzono zlecenie transportowe.
Czas dostawy przesyłek uzależniony jest od wagi, gabarytów oraz miejsca doręczenia:
- przesyłki standardowe do 30 kg - max 2 dni robocze od opłacenia zamówienia
- przesyłki gabarytowe od 10 do 30 kg - max 2-3 dni robocze od opłacenia zamówienia
- przesyłki dłużycowe do 30 kg - max 2-3 dni robocze od opłacenia zamówienia
- przesyłki paletowe do 1000 kg- max 2-3 dni robocze od opłacenia zamówienia
- przesyłki zagraniczne - czas dostawy uzależniony jest od kraju odbiorcy (szczegółowe informacje zawarte są w cenniku międzynarodowym).
Zwroty. Grupa Paczki4you nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczone przesyłki w przypadku:
- błędnych danych umieszczonych na etykiecie adresowej,
- niepełnych danych adresowych,
- braku aktualnego, prawidłowego numeru kontaktowego do Odbiorcy, (w przypadku przesyłek międzynarodowych numer telefonu Odbiorcy musi być numerem zarejestrowanym w danym kraju ),
- dwóch i kolejnych nieudanych prób doręczenia przesyłki odnotowanych w historii przesyłki,
- odmowy przyjęcia przez Odbiorcę, odnotowanym w historii przesyłki,
- paczek awizowanych i doręczonych do punktów Parcel Shop.
- Opłatą za zwrot zgodnie z cennikiem obciążony jest Zleceniodawca.
§ 6. REKLAMACJA
Reklamacje z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy o świadczenie Usług i Usług dodatkowych może składać wyłącznie Klient, który zlecił ich wykonanie. Reklamacje złożone przez inne osoby zostaną im zwrócone z pouczeniem o osobie uprawnionej do złożenia reklamacji.
Reklamacje należy składać drogą pocztową bądź osobiście na piśmie w oddziałach stacjonarnych Grupy Paczki4you uzależnionych od miejsca nadania przedmiotowej przesyłki nie później niż w ciągu 7 dni kalendarzowych od doręczenia przesyłki, ubytku bądź opóźnienia w transporcie.
Roszczenia z tytułu nienależytego wykonania Umowy o świadczenie Usługi wygasają wskutek przyjęcia Paczki bez zastrzeżeń przez Odbiorcę lub gdy opakowanie nie nosi widocznych śladów uszkodzeń.
Reklamacja musi zawierać:
- formularz reklamacyjny, zawierający oznaczenie firmy, danych, siedziby i adresu reklamującego oraz numer rachunku bankowego, na który należy przesłać ewentualne odszkodowanie, kwotę roszczenia wraz z uzasadnieniem (link do pobrania)
- kopię listu przewozowego / etykiety / naklejki adresowej
- kopię protokołu szkody sporządzonego przez kuriera z Odbiorcą w momencie dostarczenia, bądź nie później niż w ciągu 7 dni od doręczenia przedmiotowej przesyłki
- dokumentację zdjęciową – uwzględniającą stan opakowania zewnętrznego, stan zawartości oraz sposobu opakowania przesyłki
- odpowiednie dokumenty uzasadniające wysokość roszczenia (oryginał faktury VAT zakupu lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem, paragon, inne dokumenty potwierdzające wysokość roszczenia)
W przypadku niepełnej dokumentacji reklamacyjnej bądź błędnie wypełnionego formularza reklamacyjnego Klient ma obowiązek uzupełnić braki w ciągu 7 dni kalendarzowych od otrzymania informacji od przedstawicieli Grupy Paczki4you. W innym wypadku skutkować będzie to anulowaniem procesu reklamacyjnego. Grupa Paczki4you nie ponosi odpowiedzialności wobec Klientów za opóźnienia związane ze złożeniem przez niego reklamacji.
Każda prawidłowo wniesiona reklamacja rozpatrywana jest w ciągu 30 dni roboczych. O decyzji w sprawie rozpatrzenia reklamacji Grupa Paczki4you powiadomi Klienta za pośrednictwem wiadomości e-mail lub pisemnie o ile strony nie ustaliły inaczej.
Wniesienie reklamacji nie zwalnia Klienta z obowiązku zapłaty należności z tytułu świadczenia usług.
§ 7. RODO
W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”), informujemy o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz o przysługujących prawach z tym związanych. Poniższe zasady stosuje się począwszy od 25 maja 2018 roku.
Administratorem danych osobowych przetwarzanych przez Grupę Paczki4you jest: P.H.U. VESPAVITA Justyna Wiśniewska ul.Witosa 50, 66-400 Gorzów Wlkp. NIP 5992773095 REGON 08115345, oraz BELEZA Paweł Jóźwiak ul. Myśliborska 19, 66-400 Gorzów Wlkp. NIP 5992558528 REGON 8120939.
Administrator danych osobowych przetwarza dane osobowe na podstawie obowiązujących przepisów prawa, zawartych umów oraz na podstawie udzielonej zgody.
Dane osobowe Zleceniodawców, Nadawców, Odbiorców oraz osób trzecich działających w ich imieniu przetwarzane są w celach realizacji usług świadczonych przez Grupę Paczki4you oraz jej podwykonawców. Grupa Paczki4you przetwarza następujące kategorie danych osobowych: dane identyfikacyjne, dane adresowe, dane kontaktowe oraz dodatkowe dane umożliwiające weryfikację tożsamości.
Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji usług.
Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów określonych w pkt 3, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
W przypadku gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO), przysługuje prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie to nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem, z obowiązującym prawem.
§ 8. Postanowienia Końcowe
1. Opłata za usługi ustalana jest według aktualnie obowiązujących cenników Grupy Paczki4you dostępnych na stronie internetowej oraz w oddziałach stacjonarnych. Płatna jest gotówką bądź kartą płatniczą w oddziałach Grupy oraz przelewem jeśli zlecenie realizowane jest poprzez stronę www.paczki4you.pl .
2. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie, zastosowanie znajdują odpowiednie przepisy Prawa pocztowego, Prawa przewozowego, Konwencji CMR i Kodeksu cywilnego.